Szilveszteri gyors – variációk egy témára

 A szilveszter nekem mindig egy kényszer. Szánalmas vagyok, tudom, de ez a szomorú igazság. Az év minden más napján komoly elhatározás és tervezettség eredménye, ha éjfél előtt lefekszem, de szilveszterkor már este 10-től csak ásítozom és várom az éjfélt, hogy utána bedőlhessek az ágyba. Sajnos épp ezen a napon egy fikarcnyit sem vonzanak a különféle bulik sem. Hiába, a konyha az a hely, ahol át lehet vészelni éjfélig.

Ha vannak még hozzám hasonlóak, akkor nekik kétórás sütési programot ajánlok:

22:00-23:00         elkészül a sós süteményféleség

23:00-0:00           elfogy a sós süteményféleség

0:00 –                     szabadprogram (opcionálisan alvás)

 

Nevezett süteményféleség egyébként egy kisméretű sós töltött kifli, amit ízlés szerint tölthetünk meg virslivel, baconszalonnával, vajjal, vagy bármi más ideillővel, ami eszünkbe jut.

Hozzávalók 96 darabhoz:

A tésztához:

1 kg liszt

5 dl tej

5 dkg élesztő

2 teáskanál cukor

2 dl olaj

1 evőkanál só

A töltelékhez:

virsli

bacon

vaj

  1. 3 dl tejben feloldottam a cukrot és felfuttattam benne az élesztőt.
  2. 1 dl olajat összekevertem 2 dl tejjel.
  3. A lisztbe szórtam a sót, beleöntöttem az olajjal összekevert tejet és a tejben felfuttatott élesztőt.
  4. Elkezdtem dagasztani és dagasztás közben fokozatosan a tésztához adagoltam a maradék 1 dl olajat.
  5. Jól ki kell dolgozni a tésztát, nekem ez kb. 15 percet vett igénybe és a végére már az eresz is csepegett. A végeredmény egy ruganyos állagú tészta, amely kicsit ragadósabb mint a kenyértészta.
  6. A tésztát letakartam és meleg, huzatmentes helyen kelesztettem egy fél órát.
  7. A megkelt tésztából 6 db kis cipót formáztam.
  8. Fogtam egy cipót és egy meglisztezett nyújtódeszkán kb. 15-20 cm sugarú kört nyújtottam belőle, majd a kört 16 cikkre vágtam. Mindegyik cikk szélesebbik végéhez közel elhelyeztem a tölteléknek szánt virslit vagy kis vajdarabkát, majd a körcikk szélesebbik végétől kezdve elkezdtem feltekerni a tésztát. A bacon esetében hosszú széles csíkokat vágtam a szalonnából, hogy szinte nagy részét befedje a körcikknek, és úgy tekertem fel a tésztát.
  9. Ugyanígy jártam el mind a 6 cipónál.
  10. A feltekert kifliket megkentem tojással, majd megszórtam szezámmaggal vagy lenmaggal (ez utóbbi sokkal csábosabban nézett ki sült formájában).
  11. 180°C-ra előmelegített sütőben addig sütöttem, míg szép aranybarna lett a teteje (kb. 20 perc).

Nagyon helyes kis pufi kiflik lettek belőle. A baconos és a sima vajas volt a legjobb, de a virslis sem száradt azért ránk.

Várakozó állásponton.

Mi sül ki belőle?

Cukiság.

Boldog újat!🙂


2 responses to “Szilveszteri gyors – variációk egy témára

A hozzászólás ingyenes :)

