Tejfölben pácolt mozarella

 

Sokszor készítek caprese-t (népi nevén paradicsomos mozarellasalátát) és gondoltam kellene már egy kis változatosság, ami ugyanúgy mozarella, de mégis kicsit más. A megoldás Jamie Oliver szakácskönyvének képében érkezett (…és egyszerűen csak főzz!). Nem teljesen ugyanaz, de a tejfölös pácot átvettem.

Jelentem, nagyon finom lett.

 

Hozzávalók egy közepes tányérnyi mennyiséghez:

10 dkg mozarella vékony szeletekre vágva

2 közepes méretű paradicsom felkarikázva

4 evőkanál tejföl

bors

egy negyed citrom reszelt héja

néhány csepp citromlé

chilipaprika

olívaolaj

majoranna

 

A paradicsomszeleteket egy tányérra fektettem, majd erre jött egy réteg mozarella. Megszórtam sóval és frissen őrölt borssal. A tetején elegyengettem a tejfölt, hintettem még rá egy kevés borsot, sót, csepegtettem rá némi olívaolajat és egy pár csepp citrom levet. Ráreszeltem a citrom héját és került rá egy kevés szárított chili és morzsolt majoranna is (frissel természetesen még jobb, de az pont nem volt otthon).

2 órára hűtőbe tettem. Ezalatt a mozarella tökéletesen megpácolódott a tejfölben.

Előételnek biztos befutó. Sose marad belőle egyszálsem.

 

 


A hozzászólás ingyenes :)

