Pad Thai garnélarákkal

Privát virtuális valóságomban a Pad Thai mindig egyet jelentett a Parázs Presszóval. A leveseinek köszönhetően találtunk rá E. meg én, azóta sok mindenkit elrángattunk már ide, volt akinek nagyon tetszett, volt akinek kevésbé vagy nagyon nem, és volt akinek bizonyos mániákus Parázs rajongók miatt nem volt más lehetősége, mint megszeretni. (G.)

Írtak már a helyről hideget-meleget, de az A2 és az C3 életérzésről majd később értekeznék, külön posztban.

Lényeg, hogy a Parázs Presszó nagy sajnálatomra a hangulatos Szobi utcai füstös pincehelyiségből átköltözött a Jókai utca 8. alá, aminek az 1 km-es körzetében kész lehetetlenség hétköznap este parkolni, ezért kénytelen voltam kitanulni a Pad Thai készítés mesterségét.

Just for the record: ettől még majdnem ugyanannyit járunk a Parázsba.

Hozzávalók 4 adaghoz:

30 dkg széles rizstészta

5 szál újhagyma

1 kisebb szál póréhagyma

25 dkg garnélarák

4 tojás

4 gerezd fokhagyma

10 dkg szójababcsíra

2 evőkanál mogyoróolaj a sütéshez + 1 evőkanál a tészta hozzáadása után

1 teáskanál szezámolaj

2 evőkanál világos szójaszósz

2 evőkanál halszósz

1 evőkanál barna cukor

 

A tálaláshoz:

chili

lime

hoi sin szósz

pirított sózatlan földimogyoró

friss korianderlevél

 

  1. A tésztát a csomagoláson írottaknak megfelelően megfőztem és hagytam, hogy lecsepegjen.
  2. Előkészítettem és a wok köré rendeztem a hozzávalókat: az újhagymát és a póréhagymát vékony karikákra vágtam (akár az újhagyma zöld szárának egy részét is összedarabolhatjuk), a szójacsírát megmostam és lecsepegtettem, a fokhagymát apróra vágtam, a földimogyorót mozsárban összetörtem, és a mindenféle szószokat és egyéb hozzávalókat is elérhető közelségbe csoportosítottam.
  3. A wokban felhevítettem az olajat, rádobtam az újhagyma és a póréhagyma keverékéből egy maréknyit, majd fél percnyi pirítás után hozzáadtam a garnélarákot.
  4. Amikor a garnélarák megpirult beledobtam a fokhagymát, 15 másodperc után ráütöttem a tojásokat és szárazra sütöttem (olyan lett, mint a rántotta). A fokhagyma azért nem az elején került a wokba, mert megégne, míg a rák pirul.
  5.  Amikor a tojás szárazra sült, a wokba dobtam a szójababcsírát, majd fél perc után hozzáadtam a tésztát is.
  6. Dobva-rázva, meg néha kevergetve pirítottam a tésztát, közben hozzáadtam a szezámolajat, a világos szójaszószt és a barna cukrot, és még egy kevés mogyoróolajat, majd a legvégén a halszószt is.
  7. Tálalás előtt megszórtam az úgyhagyma és a póréhagyma keverékével és korianderlevéllel.
  8. A chilit, a lime-ot, a földimogyorót és a hoi sin szószt mellé tálalom, hogy mindenki magának ízesíthesse tovább a pad thai-t.

Tips und Tricks (tapasztalataim):

  • soha ne készítsünk egyszerre túl sok Pad Thait, mert nem pirul meg a tészta, csak ragacsossá válik a wokban. Osszuk inkább 2-3 felé a hozzávalókat.
  • ha nem szeretnénk egy egész napra halszósz „illatúvá” varázsolni a lakást, akkor a halszószt csak a legvégső fázisban adjuk a tésztához.

Csodálatos. Megunhatatlan.


A hozzászólás ingyenes :)

