Zsengéspaszuly főzelék

A névről: a Hajdúságban ez a vajbab tisztes neve. Lehet, hogy máshol is, de ezt nem tudom.

Nem vagyok egy főzelékes típus – mondtam volna egy pár héttel korábban. A menzás, lisztes, nyúlós fagyasztott répával készült finomfőzelék rémképe több mint 10 évig kísértett az emlékeimben, és okozott nálam általános főzelék fóbiát, mint az étel, aminél rosszabb már nem is lehet.

Hála a Fűszer és Léleknek, elég csábosnak találtam egy zöldbabfőzelék receptet ahhoz, hogy magam is elkészítsem.

Nem teljesen ugyanaz a recept, de a pürésítés ötletét átvettem (komolyan mondom, óriási ötlet, hogy a főzeléket liszt helyett sűrítsük önmagával).

És imádtuk. A főzelék finom, a főzelék jó. Ez alól kivételt képez természeten a finomfőzelék, ami nem értem hogyan kaphatta ezt a nevet.

Hozzávalók 4 adaghoz:

fél kg zöldbab

5 dkg vaj

1 közepes fej hagyma

2 dl tejföl

2 teáskanál liszt

2 babérlevél

20 dkg kolozsvári húsos szalonna

10 dkg csípős füstölt kolbász

cukor

A babot megmostam, a végeit letépkedtem, és kb. 3-4 cm-es darabokra tördeltem. A megtisztított babot fél evőkanál só és a babérlevél társaságában felöntöttem annyi vízzel, amennyi még épp nem lepi el és odatettem főni. Egészen addig főztem, míg a bab teljesen meg nem puhult. Ekkor a bab kb. harmadát és 1 dl főzővizet leturmixoltam. A bab többi részét nem szűrtem le.

Közben kevés vajon megfonnyasztottam a hagymát, hozzáöntöttem a turmixolt babot és a tejfölt, összeforgattam, majd a megfőtt leszűretlen babhoz kevertem. Cukorral és sóval ízesítettem. Hagytam felfőni és ezzel el is készült a főzelék.

Na jó, tettem bele két teáskanálnyi lisztet is.

Feltétnek kockázott kolozsvári szalonnát pirítottam, majd amikor ropogósra sült, hajszálvékonyra vágott csípős kolbász szeleteket is dobtam mellé és ezt is ropogósra pirítottam (egy fél perc elég a kolbásznak).

Eredmény dokumentálása:


A hozzászólás ingyenes :)

