Szamócás turmix

A szamócás turmixnak külön története van.

Amikor befejeztem az egyetemet, véget ért a kolis életem is, de a lakás, ahová beköltözni szándékoztam még nem készült el, (a koliigazgató pedig nem engedélyezett további lakhatást, „nem érdekel, nem vagyok én szociális kisegítő intézmény!” felkiáltással, ettől a stílustól leszállt nálam a lila köd, és egy velős, de nőiesnek cseppet sem mondható búcsúmondattal vettem revansot a sérelemért. Majd mint a westernhősök, megfordultam, magam mögött hagyva az először megrökönyödve ülő, aztán levegő után kapkodó koliigazgatót, és halált megvető bátorsággal elindultam kifelé a tett helyszínéről, nem törődve azzal, hogy esetleg utánamlő, vagy bármi, és többé vissza se néztem.)

Naszóval így történt, hogy J. unokatestvéremnél laktam 6 hétig, akinek ezúton is köszi, hogy befogadott azóta is emlegetem (ő is). Csomót főztünk, irtó jókat vacsiztunk, rengeteget moziztunk és belépett az életembe a TURMIX.

Ennek a turmixnak köze sincs a sok helyen kapható totálisan tejízű, gyümölcsöt csak látásból ismerő valamikhez. Ez maga a tökéletes ízharmónia, és ha nincs eper (ami azért az év 10 hónapjában előfordul), akkor szimplán banánnal is készíthető, vagy az epret helyettesíthetjük ősszel puhább körtével, télen és kora tavasszal naranccsal, késő nyáron pedig őszibarackkal.

A J.-től eltanult turmix-mintapéldányról tudni kell még, hogy J. annyira jól csinálta, hogy a munkahelyén még a büfés srác is az ő receptje alapján készítette. Hát ennyi.

G. szerzett a Vásárcsarnokban nagyon szép epret (nem tudom, hogy csinálta, így szeptember közepén), úgyhogy még egyszer utoljára eperturmixos reggeleket tartottunk a héten.

Képes dokumentáció.

 

kb. 7 dl turmixhoz:

2 kisebb banán (vagy 1 nagyobb, mindegy)

7-8 szem eper (vagy 1 narancs vagy 1 körte vagy két őszibarack)

2,5 dl tej

1,5 dl gyümölcslé (legjobb az áfonyalé, de nyugodtan helyettesíthető őszibarack vagy körtelével is)

2 cm-nyi gyömbér

1 teáskanál méz

egy negyed citrom leve

 

A banánt felkarikáztam, a szamócát félbevágtam és egy magas edénybe dobtam (a botmixer mérőedénye pont 7 decis, abba), hozzáadtam a tejet és a gyümölcslevet, a nagyon apróra darabolt gyömbért, a mézet és a citrom levét, az egészet összturmixoltam és néhány mentalevéllel díszítettem, de csak mert épp volt otthon.


A hozzászólás ingyenes :)

