Babszüret! – Barátkozásaim a zöldbabbal

Tartozom egy vallomással: a zöldbab eddig állandó tagja volt a Szép És Izgalmas, Mégsem Preferált Zöldségek listájának. Tegnap lekerült róla.

Zöldbab érkezett mamától a kertből, mert „Most van szezonja, utána csak megvénül”. (ő csak zsengés paszulynak nevezi, tény, hogy ez a név valahogy sokkal megkapóbb).

Én gondolkoztam hosszasan, hogy mi készüljön belőle, mert valamit csak kellett, ha már ott volt.

Zöldbab gratin lett belőle.

 

Recept:

60 dkg zöldbab

30 dkg baconszalonna

2 dl tejföl

1 nagy fej salotta

5 gerezd fokhagyma

1 kaliforniai paprika

15 dkg sajt

2 evőkanál olívaolaj

bors

rozmaring

kakukkfű

zsemlemorzsa

 

A babot megtisztítottam és 5-6 percig blansíroztam sós-citromos vízben, hogy megtartsa a színét és még kellemesen roppanjon. Utána leszűrtem és hagytam, hogy lecsepegjen.

A bacont, a salottát, a fokhagymát és a paprikát kockákra vágtam – a bacont nagyobbakra, a hagyma-paprika kombót kisebbekre, a fokhagymát egészen apróra.

Egy nagy serpenyőben olívaolajon megpirítottam a bacont, amikor szép piros színe lett, jött hozzá a hagyma, amit mérsékelt hőfokon üvegesre pároltam Aztán hozzáadtam a paprikát és a fokhagymát, ők is kaptak még egy percet.

Amikor ők így mind együtt voltak, hozzájuk adtam még a zöldbabot, ca. 2 percig pirítottam, ízlés szerint sóztam, borsoztam, rádobtam a fűszereket, majd lehúztam a tűzről és belekevertem a tejfölt.

Itt szeretném megjegyezni, hogy már ekkor is csodás illat lengte be a lakást, nehéz volt megállni, hogy ne együk meg ott helyben, de erősek voltunk, és folytattam: kivajaztam egy kisebb tűzálló tálat, a serpenyős bab felét szépen beleegyengettem, megszórtam reszelt sajttal majd egy kis zsemlemorzsával, aztán a megismételtem a műveletet. Sütőben 200°C-on 20 perc alatt kész. Eltüntetéséhez fele ennyi idő is elég.


A hozzászólás ingyenes :)

